Veelgestelde vragen over mijn gegevens aanpassen
Veelgestelde vragen over mijn gegevens aanpassen
U kunt gegevens zoals bijvoorbeeld uw telefoonnummer, e-mailadres, rekeningnummer of betaalmethode aanpassen in Mijn Evides.
Wilt u een naam aanpassen door een scheiding of overlijden? Dit kunt u gemakkelijk online doorgeven.
Naamswijziging bij een scheiding
Naamswijziging bij een overlijden
Voor overige situaties kunt u contact met ons opnemen.
Log in op Mijn Evides om een ander rekeningnummer door te geven. Ga naar 'Gegevens' en daarna naar 'Betaalgegevens'.
Uw klantnummer staat op alle facturen, brieven en/of e-mails die u van ons ontvangt. Betaalt u via automatische incasso? Dan staat uw klantnummer in de omschrijving van de incasso’s in uw rekeningoverzicht. Ook kunt u uw klantnummer vinden in Mijn Evides bij uw persoonsgegevens.
Allereerst gecondoleerd met uw verlies. Wij wensen u veel sterkte in deze moeilijke tijd. U kunt een overlijden gemakkelijk online doorgeven.
Wilt u liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met onze nabestaandendesk via 088 884 50 90.
Als u gaat scheiden, zijn er een aantal zaken die u moet regelen. U kunt een scheiding gemakkelijk online doorgeven.
Dat hangt af van uw situatie. Bekijk hieronder welke situatie voor u van toepassing is.
U trekt bij uw partner in, of andersom
- Meld het oude adres af bij uw drinkwaterleverancier. Bij Evides kunt u dit gemakkelijk online doorgeven.
- Staat het contract op de naam van uw partner? Dan hoeft u verder niets te doen.
Als u gaat samenwonen, verandert het drinkwatergebruik. In Mijn Evides past u het termijnbedrag gemakkelijk aan. Zo voorkomt u dat u moet bijbetalen op de volgende jaarafrekening.
U gaat samen op een nieuw adres wonen
- Meld de oude adressen af bij de drinkwaterleveranciers. Bij Evides kunt u dit gemakkelijk online doorgeven.
- Meld het nieuwe adres aan.
Dit kunt u snel en gemakkelijk regelen in Mijn Evides. Daarvoor moet u eerst inloggen. Ga naar 'Gegevens' en daarna naar 'Betaalgegevens'.
Sommige persoonsgegevens mag u vanwege veiligheidsredenen niet zelf aanpassen. Om uw naam en/of geboortedatum aan te passen kunt u het beste contact met ons opnemen.
Wilt u andere gegevens aanpassen, zoals uw contact- en betaalgegevens? Dat doet u gemakkelijk zelf in Mijn Evides.
U ontvangt binnen 2 weken een bevestiging per e-mail. Controleer voor de zekerheid uw spambox als u geen e-mail heeft ontvangen en markeer ‘noreply@evides.nl’ als veilige afzender.
Heeft u geen e-mailadres aan ons doorgegeven? Dan sturen wij u een bevestiging per post.
Uw postadres past u gemakkelijk online aan in Mijn Evides.
Heeft u meerdere adressen op één klantnummer? Dan wordt alle post voor alle adressen naar dit postadres verstuurd.
Wilt u uw adres aanpassen omdat u gaat verhuizen? Geef dan uw verhuizing door.
Deze e-mail heeft u gekregen omdat u onze facturen en/of meterstandkaart nog per (papieren) post ontvangt. Door te kiezen voor digitale post gebruikt Evides minder papier en dragen we met elkaar bij aan een beter milieu. Daarnaast is dit een stuk gemakkelijker én sneller.
De actieperiode rondom het overstappen is inmiddels afgelopen, maar u kunt nog steeds kiezen voor digitale post. Klik op de knop hieronder of in de e-mail als u in de toekomst digitale post van ons wilt ontvangen.
U krijgt dan voortaan al onze post en dus ook uw facturen via e-mail. Met de betaallink in de e-mail betaalt u gemakkelijk zelf uw facturen via iDeal.
Digitale post voor een mooiere wereld
Wij proberen zo groen mogelijk te werken. Daarom sturen wij u het liefst digitale post. U ontvangt dan uw meterstandkaart en factuur per e-mail.