Veelgestelde vragen over contact opnemen
Veelgestelde vragen over contact opnemen
- Telefonisch via 0900 0787 op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur
- Regel uw zaken gemakkelijk online in Mijn Evides
Helaas worden er weleens nep e-mails, brieven of smsjes (phishing) uit naam van Evides verstuurd. Criminelen proberen via phishing aan uw persoonlijke gegevens te komen, of ze vragen om geld over te maken. Persoonlijke informatie op sociale kanalen kan ook waardevol zijn voor criminelen. Deel daarom nooit persoonlijke gegevens (zoals uw adresgegevens of klantnummer) op sociale media. Doe dit altijd via een Direct Message (DM), zodat anderen het niet kunnen zien. Heeft u een e-mail, brief of sms ontvangen en twijfelt u of deze echt van ons afkomstig is? Controleer dan de volgende punten:
1. Controleer het rekeningnummer
Criminelen vragen vaak geld over te maken op een rekeningnummer dat niet van ons is. Ons rekeningnummer is IBAN: NL13 INGB 0000 0087 10.
2. Controleer uw klantnummer
In al onze communicatie staat uw klantnummer vermeld. Controleer of deze klopt. Dit nummer vindt u altijd bovenin onze brieven en/of e-mails. Ook kunt u het nummer via uw Mijn Evides account opzoeken.
3. Bekijk uw facturenoverzicht in Mijn Evides
In Mijn Evides vindt u een overzicht van al uw (openstaande) rekeningen. Zo kunt u precies zien wat u nog moet betalen.
4. Controleer de verzender
Wij verzenden e-mails alleen vanuit de volgende e-mailadressen:
- noreply@evides.nl
- noreplymeterkaart@evides.nl
- nieuwsbrief@evides.nl
- noreplymeterkaart@mailvan.evides.nl
- noreply@mail.evides.nl
- automatischbetalen@evides.nl
Een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @hotmail.com is dus niet van Evides. Ook sturen wij nooit e-mails naar meerdere klanten tegelijk. U kunt dus geen andere e-mailadressen in het 'Aan-veld' van de e-mail zien.
Onze e-mails zijn niet altijd persoonlijk aan u gericht en kunnen daarom als aanhef beginnen met 'Geachte heer/mevrouw' (zonder achternaam).
Evides werkt samen met verschillende organisaties. Dat betekent dat u ook van deze organisaties e-mails kunt ontvangen als er bijvoorbeeld een watermeter verwisseld wordt. De e-mailadressen die zij gebruiken zijn:
- structin@a-hak.nl
- klantenservice@baasbv.nl
- watermeterafspraak@bam.com
- aansluitingen@siersgroep.nl
- evides@brinck.nl
- info@dnwg.nl
- storingscoordinator@dnwg.nl
5. Controleer de tekst
In nepmails staat vaak een dringende reden om in actie te komen. Zoals de oproep om een rekening snel te betalen zodat er geen incassobureau bij u langskomt. Wij zullen nooit e-mailen, een brief sturen, sms'en of bellen om u te vragen naar uw inlogcodes of wachtwoorden.
6. Controleer de links
Staan er links in het bericht? Phishing mails vragen u vaak om op een link te klikken die naar een website van de fraudeurs leidt. Klik niet zomaar op deze links, maar controleer ze eerst om te zien waar de links naar verwijzen. Tip: U kunt checken of een link veilig is via de website checkjelinkje.nl.
7. Controle drinkwaterinstallatie
De aankondiging van een controle van de drinkwaterinstallatie wordt altijd per post verzonden. Deze brieven zijn niet voorzien van een IBAN-nummer of klantnummer. Waar mogelijk zijn de brieven op naam gesteld of gericht aan de bedrijfsleiding. In de brief is het telefoonnummer en e-mailadres van de controleur gegeven zodat u een afspraak voor de controle kan maken.
Meer informatie over de controle vindt u op onze pagina over controle van de drinkwaterinstallaties. Mocht u nog twijfelen over de aankondigingsbrief, neemt u dan contact op met Evides via 0900-0787.
Nepmail gekregen?
Heeft u een nepmail gekregen? Verwijder de e-mail dan direct.
Heeft u geld overgemaakt? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank. Evides kan u helaas niet helpen om uw geld terug te krijgen. Doe zo snel mogelijk aangifte bij de politie en neem contact met ons op, zodat we zoveel mogelijk op de hoogte zijn van dergelijke meldingen.
U betaalt uw normale belkosten, ook wel bekend als ‘lokaal tarief’. Daarnaast betaalt u de kosten die uw provider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.
Doorloop opnieuw het inlogproces en vul het e-mailadres dat u wilt gebruiken in. Wanneer u uw eigen klantnummer en adres invult, herkent het systeem dat er een ander klantnummer gekoppeld is aan uw e-mailadres. U kunt er dan voor kiezen om het nieuw gekozen e-mailadres met uw eigen e-mailadres opnieuw te koppelen.
Er zijn verschillende manieren om te vinden wat u zoekt.
- Bekijk de onderwerpen op de servicepagina
- Log in op uw Mijn Evides account
- Lees de veelgestelde vragen
Heeft u niet gevonden wat u zoekt? Neemt u dan contact met ons op.
Sommige simkaarten van mobiele telefoons zijn hiervoor niet geschikt. U kunt dit controleren op de website van uw provider.
Wanneer u geen 0900-nummer kunt bellen, kunt u ons ook bereiken via: 088 884 51 23.
Let op: de belkosten voor het 088-nummer zijn hetzelfde als die voor het 0900-nummer. U betaalt voor beide nummers uw normale belkosten, ook wel bekend als ‘lokaal tarief’. Daarnaast betaalt u de kosten die uw provider in rekening brengt, bijvoorbeeld voor mobiel bellen.
Het e-mailadres dat bij ons bekend is, is mogelijk niet meer in gebruik, of er staat een typefout in. Controleer uw e-mailadres in Mijn Evides en pas het aan indien nodig.
Het ook kan zijn dat onze e-mails in uw spambox komen.
- Controleer voor de zekerheid uw spambox
- Stel ‘ noreply@postnl.evides.nl en ‘ noreplymeterkaart@evides.nl’ in als veilige afzenders zodat u geen e-mails van ons mist
In het buitenland kunt u ons op de volgende manieren bereiken:
- Neem contact op via onze contactpagina of social media
- Regel uw zaken gemakkelijk online in Mijn Evides
- Bel met ons via: +31 88 884 51 23
Goed dat u samen met ons het drinken van gezond en duurzaam kraanwater wilt stimuleren! Elk jaar kiezen wij evenementen uit binnen het gebied waar wij water leveren die wij ondersteunen met kraanwaterbidons. Wilt u met uw activiteit hiervoor in aanmerking komen? Vul dan ons aanvraagformulier voor sponsormaterialen in.
Heeft u een tijdelijke drinkwatervoorziening nodig? Dan kunt u bij ons een wateraansluiting aanvragen via een opzetstuk.
Aanvraagproces bidons
- Uiterlijk drie weken voor het evenement plaatsvindt
- Het evenement moet plaatsvinden in het gebied waar wij water leveren: het zuiden van Zuid-Holland, Zeeland en de Brabantse Wal.
- De bidons deelt u zelf uit als organisatie
Tijdelijk tappunt
Heeft u een tijdelijke drinkwateraansluiting nodig, bijvoorbeeld een tappunt voor drinkwater of voor een douche of toilet? Hier betaalt u een vergoeding voor.
U kunt u bij ons een wateraansluiting aanvragen via een opzetstuk. Hier betaalt u een vergoeding voor. Zorg dat uw aanvraag minimaal 5 werkdagen voorafgaand aan het evenement bij ons binnen is.
Als er een medewerker van Evides bij u thuis aanbelt, kunt u om zijn of haar legitimatie vragen. Onze medewerkers dragen altijd een pasje van Evides bij zich en legitimeren zich ongevraagd. Ook dragen zij altijd bedrijfskleding met ons logo erop en zullen ze u uitleggen waarvoor ze bij u langskomen.
Bezoek wordt altijd vooraf bekend gemaakt
U ontvangt altijd vooraf bericht als wij bij u langskomen en toegang tot uw woning nodig hebben. Tenzij er een storing of lekkage is, dan komen wij zo snel mogelijk.
Wij doen niet aan telefonische verkoop, dus geef geen persoonlijke gegevens door. Twijfelt u? Neem dan contact met ons op.
Wij willen zeker weten dat uw gegevens kloppen. Soms klopt de informatie over uw watermeter of meternummer niet. Om dit te controleren komen we bij u langs.
Onze medewerker controleert uw drinkwateraansluiting en watermeter. Hij schrijft ook uw contactgegevens op. Zo houden we de informatie in onze systemen actueel.
Ja, u kunt dan gratis 12 karaffen bestellen. De karaf heeft een inhoud van 1 liter en is vaatwasmachinebestendig. De raamsticker die u erbij krijgt, laat aan klanten zien dat u kraanwater schenkt. U bepaalt zelf of u het water gratis of tegen een servicevergoeding aanbiedt.
Via het contactformulier kunt u de karaffen bestellen. Vink bij het onderwerp ‘educatie’ aan en vermeld in het berichtveld dat het om de karaffenactie gaat.
Evides beschikt over meer dan 825 hectare aan natuurgebieden in Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant. Rivieren, grond en duinen zijn onze bron voor drinkwater waar we goed voor zorgen, samen met natuurorganisaties. U kunt prima wandelen, fietsen of paardrijden in de volgende natuurgebieden:
- Rondom Dordrecht
- Vlakbij de Brabantse Biesbosch
- Bij Huijbergen en Ossendrecht
- Bij Sint Jansteen
- Bij Ouddorp
- Bij Haamstede
Borden geven aan welke delen voor u toegankelijk zijn. Sommige delen zijn afgesloten, bijvoorbeeld omdat dieren ze gebruiken als rustplaats. Download Waterwandelingen & WaterWeetjes voor wandelroutes door waterwingebieden.
Ook u kunt een openbaar drinkwatertappunt aanvragen voor uw gemeente. Ze zijn bijna overal te plaatsen: in winkelgebieden, langs wandel- en fietsroutes en bij speelpleinen. Zolang het maar een openbaar toegankelijke ruimte is en er een drinkwaterleiding in de buurt ligt.