Veelgestelde vragen over verhuizen
Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?
U moet zelf uw water overzetten bij verhuizing. Dit kunt u doen via onze verhuispagina. Als u hierover met uw woningbouwvereniging een andere afspraak gemaakt heeft, dan kunt u die afspraak aanhouden.
Dit kunt u eenvoudig en snel regelen in Mijn Evides.
De reden hiervoor is dat u mogelijk in de periode van sleuteloverdracht tot uw verhuizing al water verbruikt.
Neem daarvoor contact met ons op. Wij kunnen het eenvoudig voor u aanpassen.
Wij leveren drinkwater in Zeeland, Zuid-Holland-Zuid en op de Brabantse Wal. Wanneer u uw verhuizing aan ons doorgeeft, doen wij automatisch een postcodecheck. U ziet dan gelijk of Evides uw waterbedrijf blijft of naar welk ander waterbedrijf u kunt overstappen.
Wanneer moet ik mijn verhuizing doorgeven?
Ja, dat kan. Als u de meterstand en de datum van de dag waarop u de sleutels heeft ingeleverd aan ons doorgeeft, dan is dat geen probleem. U kunt uw verhuizing doorgeven op onze verhuispagina.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. U kunt uw verhuizing doorgeven op de dag dat u de sleutel ontvangt/inlevert. U geeft dan ook de meterstand van die dag door. Wilt u de verhuizing liever achteraf doorgeven? Geen probleem! Als u de meterstand en de datum van de dag waarop u de sleutel ontvangt/inlevert aan ons doorgeeft, regelen wij de rest.
Nog meer vragen over verhuizen
Als u gaat verhuizen naar een bestaande woning, dan verwerken wij dit binnen twee weken. Als u naar een nieuwbouwhuis gaat verhuizen, dan kan dit iets langer duren. Om de verhuizing ook dan zo snel mogelijk te verwerken, is het belangrijk dat u ons de meterstand doorgeeft.
Nee, we sluiten de waterlevering niet af bij een verhuizing.
De meterstand van uw oude woning hebben wij nodig om een eindafrekening te maken. Zo voorkomt u dat u onverwachts moet bijbetalen. Geef ook de meterstand van uw nieuwe woning zodra u de sleutel ontvangt.