2025

De relatiemanagers van Evides openen deuren

Relatiemanagers zijn er voor zakelijke klanten met complexe vragen. Bijvoorbeeld over watercapaciteit, -kwaliteit of andere niet-standaard onderwerpen. Zij zijn de schakel tussen het drinkwaterbedrijf  en de klant. Onze relatiemanagers zijn er voor Evides-klanten in situaties wanneer er meer afstemming nodig is.
March 24, 2025

Wie zijn onze relatiemanagers?

Amy Triesscheijn en Sylvia Mol zijn de relatiemanagers binnen Evides. Zij werken samen met Alexandra Marron Guillen die de taak van medewerker relatiemanagement op zich neemt. Alexandra zorgt ervoor dat onze processen blijven aansluiten bij wat onze klanten nodig hebben. Amy en Sylvia onderhouden de relaties met onze klanten. Maar wat houdt dat precies in?

Sylvia Mol, Amy Triesscheijn en Alexandra Marron Guillen.

Amy & Sylvia (in koor): “Deuren openen.” (lachen beiden).

Amy: “Je moet het zo zien: klanten krijgen van ons water en een factuur, maar daarmee kennen we elkaar nog niet. Wij zijn in staat om deuren te openen door met elkaar in gesprek te gaan. We halen informatie op en we brengen informatie.”

Sylvia: “Klanten hebben bepaalde verwachtingen van ons en wij van hen. Ervoor zorgen dat die goed op elkaar aansluiten is één van onze belangrijkste taken.”

Alexandra: “Iedere casus is anders. Als er iets binnenkomt dan kijk ik kritisch naar de leeftijd van de watermeter, de juiste watercapaciteit, de gegevens, adressering, de facturatie etc. Ik behandel complexe casussen die niet volgens de reguliere werkwijze kunnen worden behandeld. Denk aan factuur gerelateerde-, technische en administratieve problemen. Ik zoek naar een duurzame en blijvende oplossing die goed is voor de klant en voor Evides.”

Evides heeft klanten die al heel lang klant zijn. Ze weten wellicht niet wat ze van Evides kunnen verwachten. Daar willen de relatiemanagers hen bij helpen.

Amy: “Klantcontact is één van de leukste aspecten van dit werk. Ik wil graag het verhaal achter de vraag horen en me verdiepen in de ander. We streven naar wederzijds begrip.

Sylvia: “Als ik klanten spreek dan zeggen ze vaak: ‘Wat fijn, een gezicht bij de naam. Nu weet ik dat mijn vraag goed terecht komt.’ Door de contacten nauw te onderhouden kan je snel inspelen op veranderende situaties en hoop je dat klanten jou ook goed weten te vinden."

Relatiemanagers onderhouden dus weliswaar klantcontacten maar ze zijn geen accountmanagers. Dit is een belangrijk verschil.

Sylvia: “Een relatiemanager is geen verkoper. Wij zorgen ervoor dat de klantbeleving soepel mogelijk verloopt. Dus: stel vragen! Geef aan wat er speelt zodat we kunnen kijken hoe we het beste van dienst kunnen zijn."*

*Dit geldt voor niet-standaard problemen die onze klanten niet zelf met behulp van onze website of klantenservice kunnen oplossen. 

© 2025